Akumulatory LFP coraz częściej stosowane w pojazdach EV

Akumulatory LFP coraz częściej stosowane w pojazdach EV

W 2021 roku liczba wykorzystanych na świecie akumulatorów typu LFP (litowo-żelazowo-fosforanowych) do pojazdów elektrycznych przewyższy ilość obecnie stosowanych ogniw litowych. Chińscy producenci coraz częściej wykorzystują akumulatory LFP. Przykładowo BYD instaluje je w samochodach EV, firma Wuling Hongguang wdrożył je do swojego kompaktowego modelu EV Mini. Większość Tesli Model 3 produkowanych w Chinach jest wyposażona w akumulatory LFP.

Pozostali chińscy dostawcy i producenci pojazdów elektrycznych, w tym Roewe, Xiaopeng Motors Technology, Chang'an Automobile, JAC Volkswagen Automotive i Dongfeng Motor, również są gotowi pójść w ich ślady. Odsetek nowych pojazdów elektrycznych wyposażonych w baterie LFP i akumulatory litowe w Chinach w 2017 roku wyniósł odpowiednio 70% i 30% . Chińska polityka dotacji w 2019 roku przyczyniła się do zmiany tych wskaźników odpowiednio do 30% i 70%.

źródło: Digitimes

Elektronika Praktyczna Plus lipiec - grudzień 2012

Elektronika Praktyczna Plus

Monograficzne wydania specjalne

Elektronik lipiec 2021

Elektronik

Magazyn elektroniki profesjonalnej

Raspberry Pi 2015

Raspberry Pi

Wykorzystaj wszystkie możliwości wyjątkowego minikomputera

Świat Radio lipiec - sierpień 2021

Świat Radio

Magazyn krótkofalowców i amatorów CB

Automatyka Podzespoły Aplikacje lipiec 2021

Automatyka Podzespoły Aplikacje

Technika i rynek systemów automatyki

Elektronika Praktyczna lipiec 2021

Elektronika Praktyczna

Międzynarodowy magazyn elektroników konstruktorów

Elektronika dla Wszystkich lipiec 2021

Elektronika dla Wszystkich

Interesująca elektronika dla pasjonatów