Akumulatory LFP coraz częściej stosowane w pojazdach EV

Akumulatory LFP coraz częściej stosowane w pojazdach EV

W 2021 roku liczba wykorzystanych na świecie akumulatorów typu LFP (litowo-żelazowo-fosforanowych) do pojazdów elektrycznych przewyższy ilość obecnie stosowanych ogniw litowych. Chińscy producenci coraz częściej wykorzystują akumulatory LFP. Przykładowo BYD instaluje je w samochodach EV, firma Wuling Hongguang wdrożył je do swojego kompaktowego modelu EV Mini. Większość Tesli Model 3 produkowanych w Chinach jest wyposażona w akumulatory LFP.

Pozostali chińscy dostawcy i producenci pojazdów elektrycznych, w tym Roewe, Xiaopeng Motors Technology, Chang'an Automobile, JAC Volkswagen Automotive i Dongfeng Motor, również są gotowi pójść w ich ślady. Odsetek nowych pojazdów elektrycznych wyposażonych w baterie LFP i akumulatory litowe w Chinach w 2017 roku wyniósł odpowiednio 70% i 30% . Chińska polityka dotacji w 2019 roku przyczyniła się do zmiany tych wskaźników odpowiednio do 30% i 70%.

źródło: Digitimes

Elektronika Praktyczna Plus lipiec - grudzień 2012

Elektronika Praktyczna Plus

Monograficzne wydania specjalne

Elektronik kwiecień 2021

Elektronik

Magazyn elektroniki profesjonalnej

Raspberry Pi 2015

Raspberry Pi

Wykorzystaj wszystkie możliwości wyjątkowego minikomputera

Świat Radio kwiecień - maj 2021

Świat Radio

Magazyn krótkofalowców i amatorów CB

Automatyka Podzespoły Aplikacje kwiecień 2021

Automatyka Podzespoły Aplikacje

Technika i rynek systemów automatyki

Elektronika Praktyczna kwiecień 2021

Elektronika Praktyczna

Międzynarodowy magazyn elektroników konstruktorów

Praktyczny Kurs Elektroniki 2018

Praktyczny Kurs Elektroniki

24 pasjonujące projekty elektroniczne

Elektronika dla Wszystkich kwiecień 2021

Elektronika dla Wszystkich

Interesująca elektronika dla pasjonatów