Francuski dostawca części samochodowych Valeo przez siedem lat pomagał niemieckiej firmie Ibeo specjalizującej się w skanerach tego typu, uruchamiając ich masową produkcję przeznaczoną do sedanów. Koreański Hyundai Mobis i szwedzki CarTech Veoneer połączyli siły, aby pomóc amerykańskiemu Velodyne w zwiększeniu produkcji. Takie podmioty, jak Continental Group i japoński Koito również integrują skanery LiDAR z ich istniejącymi komponentami samochodowymi.
Z kolei General Motors, Ford, Hyundai i Volkswagen planują wprowadzić pojazdy typu robotaxi (z autonomiczną jazdą na poziomie 4-5) z urządzeniami LiDAR w latach 2020-2022. W tym czasie Honda, Lexus, BMW i Volvo pracują nad autonomiczną jazdą poziomu trzeciego wykorzystującą te czujniki. To wskazuje, że skanery LiDAR staną się standardem dla pojazdów autonomicznych poziomu trzeciego i wyższych, w porównaniu do istniejących systemów poziomu drugiego.
Audi zastanawia się nad wstrzymaniem prac nad autonomicznymi pojazdami poziomu trzeciego, ponieważ przepisy regulujące tego typu rozwiązania nie zostały jeszcze wprowadzone lub zmienione w wielu krajach. Japonia od kwietnia tego roku zezwoliła samochodom autonomicznym na poruszanie się po krajowych drogach, a USA, Chiny i Unia Europejska nie przygotowały odpowiednich przepisów w tym zakresie.
Obecna sytuacja prawna, w połączeniu z cenami jednostkowymi skanerów LiDAR, które nie spadły jeszcze poniżej 200 dolarów, utrudni masowe stosowanie takich urządzeń w pojazdach autonomicznych i wpłynie na liczbę ich dostaw.
źródło: Digitimes