Przesyłki Quanty wzrosły w kwietniu o prawie 10% w skali miesiąca, a wiceprezes CC Leung zauważył, że liczba dostaw Chromebooków firmy rośnie gwałtownie od marca. Wiceprezes zwrócił uwagę, że motorem tego segmentu przede wszystkim jest potrzeba prowadzenia zdalnego nauczania. Ze względu na przyjazne dla konsumentów ceny tych urządzeń stały się one najlepszym wyborem. Quanta spodziewa się, że liczba dostarczanych Chromebooków wzrośnie w drugim kwartale o dwucyfrowe wartości procentowe zarówno w ujęciu kwartalnym, jak i rocznym, a dostawy obejmujące cały 2020 rok również będą miały szansę wzrosnąć rok do roku.
Źródła wskazały, że HP, który w kwietniu zajmował miejsce głównej marki Chromebooków, nadal odnotowuje niski poziom stanów magazynowych w kanale detalicznym, a zatem będzie nadal chętnie pozyskiwać zamówienia w maju i czerwcu. Źródła dodają, że takie marki, jak Dell, Lenovo, Acer i Asustek Computer również mają podjąć te same działania.
W międzyczasie popyt na Chromebooki pochodzące od europejskich i japońskich dostawców również wzrasta, dzięki konkurencyjnemu stosunkowi ceny do wydajności urządzeń. Pomimo gwałtownego wzrostu dostaw Chromebooków, notebooki z systemem Windows nadal cieszą się dużą sprzedażą. Najnowsze wyniki finansowe Microsoftu pokazują również, że w trzecim kwartale finansowym 2020 roku (koniec marca) firma zarobiła łącznie 11 mld dolarów w sektorze komputerów osobistych, co oznacza wzrost o 3% w stosunku do roku poprzedniego. Microsoft oczekuje, że przychody będą mieścić się w przedziale 11,3-11,7 mld dolarów w czwartym kwartale fiskalnym tego roku.
źródło: Digitimes