Firma stara się jak najszybciej wycofać z segmentu wyświetlaczy w związku z kryzysem, który niszczy globalną gospodarkę, spowalniając działalność biznesową i wstrzymując wydarzenia sportowe, takie jak tegoroczna olimpiada w Tokio.Wstrzymanie imprez sportowych poważnie wpłynęło na zmniejszenie popytu na telewizory i spadek cen wyświetlaczy. Samsung Display planuje utrzymać działalność zakładu w Suzhou, w Chinach, na czas przygotowania linii L7-2 do produkcji paneli P-OLED i L8 do wytwarzania ekranów QD-OLED.
Koreański producent wyświetlaczy ma zamiar zawiesić linię produkcyjną w Suzhou do trzeciego kwartału 2022 roku. Firma obecnie jest w trakcie rozmów związanych ze sprzedażą fabryki paneli LCD chińskim producentom wyświetlaczy. Finalizacja transakcji będzie oznaczać dla Samsunga całkowite wyjście z rynku ciekłokrystalicznych ekranów. Źródła podały, że LG Display pójdzie w ślady Samsunga, aby przyspieszyć wycofywanie się z tego segmentu.
Oczekuje się, że ceny paneli telewizyjnych, które ostatnio wzrosły w związku z ograniczeniem produkcji, pozostaną w kwietniu bez zmian. Wznowienie produkcji w większości chińskich fabryk wyświetlaczy ma sięgnąć 90% mocy w ciągu miesiąca. Według źródeł, producenci telewizorów ze względu na niepewności związane z pandemią prawdopodobnie zmniejszą zamówienia na ekrany.
źródło: Digitimes