Firma CATL będzie odpowiedzialna za opracowanie stacji ładowania dużej mocy, które działać będą w połączeniu z systemami magazynowania energii i zarządzania akumulatorami. Ma to zminimalizować występujące zwykle trudności w wyborze odpowiednich lokalizacji i źródeł energii dla nowych stacji ładowania, a także uniknąć negatywnego wpływu na lokalne sieci energetyczne.
Obecnie w Chinach jest ponad 1,25 miliona ładowarek samochodowych, a 8 największych operatorów razem obejmujS około 90% rynku. Stosunek liczby pojazdów elektrycznych do liczby punktów ładowania to aktualnie w Chinach 3,5:1, co oznacza, że liczba ładowarek jest niewystarczająca. Istnieją jednak nieużywane punkty ładowania, co jest efektem nieuzasadnionego ich rozmieszczenia geograficznego.
Rząd chiński dąży do stopniowego zmniejszania tego wskaźnika do 1:1 w 2035 r., utrzymując subsydiowanie, by zachęcić do budowy stacji ładowania. Szacuje się, że liczba punktów ładowania w Chinach wzrośnie w 2020 r. o 450 tys., a w roku 2025 osiągnie 18 milionów.
Na same moduły ładowania przypada około 50% całkowitego kosztu punktów ładowania. Eksperci twierdzą, że rozwój infrastruktury ładowania w Chinach może otworzyć biznesowe szanse tajwańskim producentom komponentów, takim jak producenci zasilaczy Delta Electronics i Phihong Technology.
DigiTimes