Pierwsze miejsce na rynku inteligentnych głośników zajmuje Amazon z udziałem na poziomie 26,2%, przy czym w 2018 roku wynosił on 33,7%. Na drugim miejscu znalazł się Google z udziałem w rynku wynoszącym 20,3%, rok wcześniej - 25,9%. Chińskie marki Baidu, Alibaba i Xiaomi znalazły się w pierwszej piątce i nadal dominują na lokalnym rynku. Na szóstym miejscu plasuje się Apple z udziałem 4,7%.
W czwartym kwartale 2019 roku sprzedano 55,7 mln sztuk inteligentnych głośników, co oznacza najwyższy wynik kwartalny w historii. Przyczyniły się do tego duże sezonowe wyprzedaże zorganizowane w Stanach Zjednoczonych i Europie. Do kwartalnego szczytu przyczyniło się również ożywienie w segmencie inteligentnych głośników Google'a, który wprowadził na rynek nowe produkty z podzespołami lepszej jakości.
Globalna sprzedaż i rynkowy udział producentów inteligentnych głośników (dostawy w mln sztuk)
źródło: Electronics Weekly