SK Innovation planuje rozszerzyć produkcję akumulatorów w USA i na Węgrzech

SK Innovation planuje rozszerzyć produkcję akumulatorów w USA i na Węgrzech

Południowokoreańska firma SK Innovation planuje zbudować w Stanach Zjednoczonych drugą fabrykę akumulatorów do pojazdów elektrycznych, a także rozważa rozbudowę fabryki na Węgrzech. Kim Jun, CEO firmy, jest zdania, że coraz więcej azjatyckich producentów będzie produkować akumulatory w USA, by uniknąć taryf importowych i zaspokoić popyt ze strony amerykańskich producentów samochodów.

Kim Jun zapowiedział, że drugi amerykański zakład SK Innovation, budowany w stanie Georgia, ma mieć zdolność produkcyjną równoważną 10 GWh pojemności, jednak nie ujawnił przyszłych odbiorców wytwarzanych akumulatorów. Firma zobowiązała się do zainwestowania 1,7 mld dolarów w budowę pierwszej fabryki o możliwościach wytwórczych sięgających 9,8 GWh w celu obsługi ośrodka Volkswagena w sąsiednim Tennessee. Produkcja w pierwszym zakładzie rozpocznie się na początku 2022 roku.

Według źródeł agencji Reuters, druga fabryka wymaga nakładu około 1 mld dolarów, ponieważ szacuje się, że osiągnięcie produkcji ma poziomie 1 GWh wymaga zainwestowania 100 mln. Ostateczna wartość inwestycji ma być zatwierdzona przez zarząd w pierwszej połowie 2020 r.

W przypadku Węgier, SK Innovation rozważa rozbudowę drugiego zakładu - który obecnie dopiero powstaje - z 10 do 16 GWh zdolności produkcyjnej, by zwiększyć podaż dla Volkswagena. Firma prowadzi ponadto z producentem samochodów rozmowy, mające doprowadzić do przekształcenia tworzonego na Węgrzech ośrodka w spółkę joint venture. Rzeczniczka SK Innowation powiedziała, że ​​inną rozważaną opcją jest stworzenie dodatkowych 6 GWh potencjału produkcyjnego w kraju europejskim innym niż Węgry.

Volkswagen twierdzi, że jego zapotrzebowanie na akumulatory przekracza w Europie i Azji 300 GWh rocznie, i że omawia opcje dostaw z różnymi partnerami.

W Chinach pierwsza fabryka akumulatorów SK Innovation, o potencjale produkcyjnym wynoszącym 7,5 GWh, została uruchomiona w Changzhou pod koniec 2019 r., a fabryka budowana w Yancheng, pozwalająca na produkcję na poziomie 20 GWh, zostanie ukończona do końca bieżącego roku. Zarząd zastanawia się również nad inwestycją w chińską spółkę EVE Energy Co Ltd, która mogłaby zapewnić kolejne 8,5 GWh pojemności wytwarzanych akumulatorów.

Kim Jun oczekuje, że w 2025 r. pojazdy elektryczne będą stanowiły ponad 10% światowej sprzedaży samochodów i prawie 20% w 2030 r., kiedy to możliwości wytwórcze SK Innovation sięgną około 200 GWh pojemności.

Reuters

Elektronika Praktyczna Plus lipiec - grudzień 2012

Elektronika Praktyczna Plus

Monograficzne wydania specjalne

Elektronik wrzesień 2021

Elektronik

Magazyn elektroniki profesjonalnej

Raspberry Pi 2015

Raspberry Pi

Wykorzystaj wszystkie możliwości wyjątkowego minikomputera

Świat Radio wrzesień - październik 2021

Świat Radio

Magazyn krótkofalowców i amatorów CB

Automatyka Podzespoły Aplikacje wrzesień 2021

Automatyka Podzespoły Aplikacje

Technika i rynek systemów automatyki

Elektronika Praktyczna wrzesień 2021

Elektronika Praktyczna

Międzynarodowy magazyn elektroników konstruktorów

Elektronika dla Wszystkich wrzesień 2021

Elektronika dla Wszystkich

Interesująca elektronika dla pasjonatów