Kim Jun zapowiedział, że drugi amerykański zakład SK Innovation, budowany w stanie Georgia, ma mieć zdolność produkcyjną równoważną 10 GWh pojemności, jednak nie ujawnił przyszłych odbiorców wytwarzanych akumulatorów. Firma zobowiązała się do zainwestowania 1,7 mld dolarów w budowę pierwszej fabryki o możliwościach wytwórczych sięgających 9,8 GWh w celu obsługi ośrodka Volkswagena w sąsiednim Tennessee. Produkcja w pierwszym zakładzie rozpocznie się na początku 2022 roku.
Według źródeł agencji Reuters, druga fabryka wymaga nakładu około 1 mld dolarów, ponieważ szacuje się, że osiągnięcie produkcji ma poziomie 1 GWh wymaga zainwestowania 100 mln. Ostateczna wartość inwestycji ma być zatwierdzona przez zarząd w pierwszej połowie 2020 r.
W przypadku Węgier, SK Innovation rozważa rozbudowę drugiego zakładu - który obecnie dopiero powstaje - z 10 do 16 GWh zdolności produkcyjnej, by zwiększyć podaż dla Volkswagena. Firma prowadzi ponadto z producentem samochodów rozmowy, mające doprowadzić do przekształcenia tworzonego na Węgrzech ośrodka w spółkę joint venture. Rzeczniczka SK Innowation powiedziała, że inną rozważaną opcją jest stworzenie dodatkowych 6 GWh potencjału produkcyjnego w kraju europejskim innym niż Węgry.
Volkswagen twierdzi, że jego zapotrzebowanie na akumulatory przekracza w Europie i Azji 300 GWh rocznie, i że omawia opcje dostaw z różnymi partnerami.
W Chinach pierwsza fabryka akumulatorów SK Innovation, o potencjale produkcyjnym wynoszącym 7,5 GWh, została uruchomiona w Changzhou pod koniec 2019 r., a fabryka budowana w Yancheng, pozwalająca na produkcję na poziomie 20 GWh, zostanie ukończona do końca bieżącego roku. Zarząd zastanawia się również nad inwestycją w chińską spółkę EVE Energy Co Ltd, która mogłaby zapewnić kolejne 8,5 GWh pojemności wytwarzanych akumulatorów.
Kim Jun oczekuje, że w 2025 r. pojazdy elektryczne będą stanowiły ponad 10% światowej sprzedaży samochodów i prawie 20% w 2030 r., kiedy to możliwości wytwórcze SK Innovation sięgną około 200 GWh pojemności.
Reuters