Globalne wydatki na AR/VR sięgną w 2020 roku prawie 19 mld dolarów

Globalne wydatki na AR/VR sięgną w 2020 roku prawie 19 mld dolarów


Według IDC, światowe wydatki na rzeczywistość rozszerzoną i wirtualną (AR/VR) osiągną w 2020 r. 18,8 mld dolarów, co oznacza wzrost o 78,5% w stosunku do 10,5 mld dolarów, które zgodnie z prognozami zostaną przeznaczone na ten segment w roku bieżącym. Jak dodaje IDC, wydatki na produkty i usługi AR/VR będą w latach 2019-2023 charakteryzowały się silnym wzrostem, ze współczynnikiem CAGR na poziomie 77,0%.

IDC raportuje, że światowym wydatkom na rozwiązania AR/VR przewodzić będa sektory komercyjne, których łączny udział w wydatkach całkowitych wzrośnie z mniej niż 50% w 2020 roku do 68,8% w 2023. Branże komercyjne, które na wymienione technologie wydać mają najwięcej, to handel detaliczny - 1,5 mld dolarów i produkcja dyskretna - 1,4 mld dolarów.

W 2020 r. przypadki użycia komercyjnego będą stanowiły prawie połowę wszystkich wydatków na AR/VR, przy czym na czele znajdą się inwestycje w szkolenia (2,6 mld dolarów) i zastosowania przemysłowe (914 mln dolarów). Wydatki w zakresie zastosowań konsumenckich napędzane będą przez dwa główne zastosowania - gry VR (3,3 mld dolarów) oraz funkcje wizualizacyjne VR (1,4 mld dolarów). Wydatki konsumenckie będą jednak w 2020 r. stanowiły tylko nieco ponad jedną trzecią wszystkich wydatków na AR/VR.

Według prognozy za prawie dwie trzecie wszystkich wydatków na AR/VR odpowiadać będzie sprzęt, a dalej oprogramowanie i usługi. Wydatki na usługi osiągną wysokie wartości CAGR: na integrację systemów - 113,4%, na usługi konsultingowe - 99,9% i na tworzenie aplikacji niestandardowych - 96,1%. Z kolei wydatki na oprogramowanie będą miały CAGR na poziomie 78,2%.

Z dwóch rodzajów sztucznych rzeczywistości początkowo większe będą wydatki na rozwiązania VR niż na AR. Jednak silny wzrost wydatków na sprzęt, oprogramowanie i usługi AR (CAGR 164,9%) spowoduje, że do końca prognozy całkowite wydatki na AR znacznie wyprzedzą wydatki na VR.

W ujęciu geograficznym w 2020 r. w AR/VR najwięcej inwestować będą Chiny - 5,8 mld dolarów, następnie Stany Zjednoczone - 5,1 mld, Europa Zachodnia - 3,3 mld oraz Japonia - 1,8 mld dolarów.

Źródło: DigiTimes

Elektronika Praktyczna Plus lipiec - grudzień 2012

Elektronika Praktyczna Plus

Monograficzne wydania specjalne

Elektronik październik 2020

Elektronik

Magazyn elektroniki profesjonalnej

Raspberry Pi 2015

Raspberry Pi

Wykorzystaj wszystkie możliwości wyjątkowego minikomputera

Świat Radio listopad 2020

Świat Radio

Magazyn użytkowników eteru

Automatyka Podzespoły Aplikacje październik 2020

Automatyka Podzespoły Aplikacje

Technika i rynek systemów automatyki

Elektronika Praktyczna październik 2020

Elektronika Praktyczna

Międzynarodowy magazyn elektroników konstruktorów

Praktyczny Kurs Elektroniki 2018

Praktyczny Kurs Elektroniki

24 pasjonujące projekty elektroniczne

Elektronika dla Wszystkich październik 2020

Elektronika dla Wszystkich

Interesująca elektronika dla pasjonatów