Implementacja systemu Linux na platformie STM32MP (2). Pierwsza aplikacja
Środa, 01 Styczeń 2025
Graficzne interfejsy użytkownika są w dzisiejszych czasach nieodłącznym elementem wielu aplikacji. Często same urządzenia mają wbudowany wyświetlacz do komunikacji z użytkownikiem, zatem skorzystanie z systemu okienkowego – zintegrowanego z systemem Linux Embedded – wydaje się bardzo atrakcyjne.
W tej części kursu zajmiemy się napisaniem i uruchomieniem naszej pierwszej, prostej aplikacji wyposażonej w graficzny interfejs użytkownika, dalej nazywany skrótem GUI (ang. Graphical User Interface).
Nasz program zostanie napisany w języku Python, z uwagi na niski próg wejścia dla osób rozpoczynających swoją przygodę z Linuksem w systemach wbudowanych. W następnych odcinkach kursu będziemy się zajmowali pisaniem naszych aplikacji w językach takich jak C i C++. Wtedy również zaczniemy poznawać zasady tworzenia plików Makefile, niezbędnych do budowania aplikacji. Nie wybiegajmy jednak zanadto w przyszłość.
Hello World w Pythonie
Jak już wspomniałem na początku artykułu, w tym odcinku zajmiemy się napisaniem i uruchomieniem prostej aplikacji w Pythonie z obsługą GUI. Nie będziemy jednak musieli tutaj tworzyć żadnych plików (oczywiście poza głównym skryptem) w celu zbudowania naszej aplikacji.
Do opracowywania kodu używam środowiska VSCode z zainstalowaną wtyczką Pythona i – jak napisałem już w pierwszym odcinku naszego cyklu – pracuję...
Aby kontynuować czytanie wykup
Prenumeratę
Kup teraz
Zobacz więcej w kategorii Kursy