Best H#cking League 2019

Best H#cking League 2019
Pobierz PDF Download icon
W weekend, 11 i 12 maja, na Politechnice Warszawskiej odbył się hackathon zorganizowany przez stowarzyszenie studentów Best. Uczestnicy mieli 24 godziny na wymyślenie i opracowanie wstępnych prototypów aplikacji lub urządzeń elektronicznych, a następnie prezentowali je przed 3-osobowym jury. W obradach jury swojego reprezentanta miała także "Elektronika Praktyczna". Z artykułu dowiecie się, z czym się wiąże udział w takim hackathonie i dlaczego warto wziąć w nim udział.

W trakcie hackathonu można było skorzystać z drukarki 3D

Hackathony to coraz bardziej popularna forma promocji umiejętności technicznych i wyszukiwania młodych talentów. Hackathon na Politechnice Warszawskiej został zorganizowany dzięki sponsoringowi firm Samsung, Orange i PWC. Partnerami technicznymi były firmy Farnell i TP-Link, a merytorycznymi firmy Microsoft i City Handlowy. Swoich sił próbowało wiele 3- i 4-osobowych zespołów, które wcale nie musiały wywodzić się z Politechniki Warszawskiej.

Kategorie zadań

Zadania zostały podzielone na dwie kategorie: Software i Hardware. Każda z drużyn wybierała kategorię, w jakiej będzie startować. W każdej kategorii były po 3 zadania, z czego należało wybrać jedno. W przypadku kategorii Software zadania sprowadzały się do stworzenia aplikacji mobilnej lub serwisu internetowego, który ułatwiałby komunikację. Słowo komunikacja było rozumiane szeroko - mogła to być wymiana informacji i usprawnienie współpracy pomiędzy studentami lub też narzędzie programowe, które usprawniłoby poruszanie się po mieście.

Dla czytelników "Elektroniki Praktycznej" znacznie ciekawsze będą zadania z kategorii Hardware. One także związane były z komunikacją. Oto ich treść w oryginalnym brzmieniu:


Uczestnicy oczekujący na swoją kolej prezentacji projektu

Zadanie 1 Komunikacja to nie tylko przesył informacji, to również sposób na wyrażenie siebie. Stwórzcie urządzenie, które będzie pomagało wyrażać emocje bądź będzie te emocje wyzwalało u użytkownika danego urządzenia. Grupa docelowa Waszego projektu powinna być jasno określona (grupa wiekowa/społeczna).

Zadanie 2 Wyobrażaliście sobie kiedyś, jak trudne jest porozumiewanie się osobom, które nie mają pewnych zmysłów. A może chcielibyście stworzyć rozwiązanie, ułatwiające przemieszczanie się osobom, mającym z tym problem? Waszym zadaniem jest stworzenie prototypu urządzenia ułatwiającego przemieszczanie/komunikację (werbalną/niewerbalną) osobom niepełnosprawnym.

Zadanie 3 Komunikacja to również transport! Stwórzcie innowacyjne rozwiązanie, które może się poruszać. Dodatkowym atutem powinna być możliwość dokładnego zlokalizowania obiektu w przestrzeni bądź skomunikowania się z nim. A może na nasze zawołanie bez problemu znajdzie się tuż przy nas? Puśćcie wodze wyobraźni i stwórzcie środek transportu o funkcjonalności, jakiej świat jeszcze nie widział!

Realizacja zadań


Jedna z prezentacji projektu sprzętowego

Na wykonanie zadań uczestnicy mieli 24 godziny, przy czym mogli korzystać z dowolnych pomocy technicznych. Sprzęt potrzebny do realizacji pomysłów dostarczyła firma Farnell. Wydarzenie odbywało się w nowoczesnym budynku CZITT Politechniki Warszawskiej, a więc w całkiem komfortowych warunkach. Uczestnikom zapewniono nie tylko wyżywienie, ale i przyciemnioną, cichą salę do spania, by mogli odpocząć. W końcu drugiego dnia czekała ich jeszcze prezentacja. Dzięki temu mogli zregenerować siły bez wracania na noc do domu, oszczędzając tym samym cenny czas. A że jednym z kryteriów oceny był stopień zaawansowania projektu, liczyła się każda minuta i każda ręka do pomocy w zespole. Warto napomknąć, że nie wszystkie drużyny dotarły do końca i jeśli któremuś z uczestników zdarzyło się wrócić na noc do domu, to już raczej nie przychodził kolejnego dnia. Koniec końców, zaprezentowano 9 różnych projektów sprzętowych, z czego trzy najlepsze nagrodzono. Główną nagrodą były monitory firmy Samsung dla każdego z członków zwycięskiego zespołu.

Podsumowanie

Wydarzenia takie jak Best H#cking League to dobra okazja, by sprawdzić swoje umiejętności, zmierzyć się z innymi młodymi inżynierami, a także wykazać przed pracodawcami, którzy nie tylko bacznie przyglądają się rezultatom, ale i sponsorują te imprezy. Ponadto dla wszystkich, którzy faktycznie lubią tworzyć nowe rozwiązania, hackathony sprzętowe to również dobra, choć nieco męcząca zabawa. No i szansa, by wygrać nagrody rzeczowe lub pieniężne.

Marcin Karbowniczek, EP

DO POBRANIA
Pobierz PDF Download icon

Elektronika Praktyczna Plus lipiec - grudzień 2012

Elektronika Praktyczna Plus

Monograficzne wydania specjalne

Elektronik marzec 2024

Elektronik

Magazyn elektroniki profesjonalnej

Raspberry Pi 2015

Raspberry Pi

Wykorzystaj wszystkie możliwości wyjątkowego minikomputera

Świat Radio marzec - kwiecień 2024

Świat Radio

Magazyn krótkofalowców i amatorów CB

Automatyka, Podzespoły, Aplikacje marzec 2024

Automatyka, Podzespoły, Aplikacje

Technika i rynek systemów automatyki

Elektronika Praktyczna marzec 2024

Elektronika Praktyczna

Międzynarodowy magazyn elektroników konstruktorów

Elektronika dla Wszystkich kwiecień 2024

Elektronika dla Wszystkich

Interesująca elektronika dla pasjonatów