Co ważne, dzięki dużej dokładności pojedynczy układ może obsłużyć panele dotykowe o przekątnej do 20 cali. Zgodnie z intencją producenta, układy są przeznaczone nie tylko do urządzeń domowych, ale także do wykonywania paneli operatorskich w pojazdach.
Jest to o tyle trudne, że panele dotykowe w nich zamontowane są narażone na naprężenia i wibracje mechaniczne. Układy kontrolerów MXT2912TD-A obsługujący do 3 tys. węzłów dotyku oraz MXT2113TD-A obsługujący ponad 2 tys. węzłów dotyku dają ekranom dotykowym dokładność wymaganą i oczekiwaną w pojazdach.
Oba pracują z wykorzystaniem technologii maXTouch opracowanej przez Microchip i szeroko stosowanej również przez innych producentów kontrolerów paneli dotykowych. W nowych układach zaimplementowano obwody wejścia/wyjścia umożliwiające uzyskanie bardzo dużego stosunku sygnał/szum, co przekłada się na możliwość stosowania grubszego szkła osłonowego oraz możliwość obsługi w rękawiczkach lub w obecności wilgoci.
Układy wyposażono też w funkcje diagnostyczne pozwalające na monitorowanie integralności panelu dotykowego. Te funkcje są zgodne z wymaganiami poziomu ASIL zdefiniowanego w normie ISO 26262 (Functional Safety Specification for Passenger Vehicles).
Dzięki zastosowanej przez Microchip nowo opracowanej technice kształtowania sygnałów udało się uzyskać zgodność wymaganiami CISPR-25 Level 5. Zakres temperatury otoczenia jest zgodny ze stopniem 2 (-40...+105°C) i stopniem 3 (-40...+85°C). Oba układy mają kwalifikację AEC-100. Układy są już dostępne w programie próbek oraz w ilościach produkcyjnych.
Są dla nich dostępne również zestawy ewaluacyjne pozwalające na zapoznanie oraz szybkie wykonywanie prototypów. Oba kontrolery są oferowane w obudowach LFP176 (MXT2912TD-A) lub LQFP144 (MXT2113TD-A).